Interior business?
In Interior business magazine stond deze maand een uitgebreid artikel over
een online interieur winkel met een fysieke showroom, 15 jaar geleden gestart door een IT-er met twee compagnons. Het bedrijf is succesvol en de ondernemer heeft absoluut een sympathiek en succesvol verhaal. Ik gun de beste ondernemer dit succes dan ook van harte. Wat mij opvalt en triggert zijn woorden als online, gratis levering, retourrecht, schaalbaarheid, automatisering, blijven groeien en 20.000 artikelen in het assortiment. Verderop in het artikel gaat het over data-analyse en waar de klant naar op zoek is en dat wordt dan de nieuwe trend.
Iets moois maken
Oké ik ben inmiddels 60 jaar, nog steeds niet verbitterd maar ik verwonder mij wel over dit soort bedrijven die zelf niet iets maken. Het gaat niet over een woonkamer mooi maken of over de kwaliteit van stoffen maar vooral over groeien, een verdienmodel en business. Trouwens zijn bedrijf heeft inmiddels 15 mensen op kantoor…
Bij Dutch Seating Company werken er zeven personen, stuk voor stuk vakmensen, wars van data-analyse, schaalbaarheid en trends. De zeven personen houden zich dagelijks bezig met die bijzondere fauteuil als eye-catcher of het maken van een robuuste lekker zittende bank met bijpassende sierkussens die het allemaal nog mooier en rijker maken. Wij zien het fraaier maken van jouw interieur als onze uitdaging. We zien het niet als business of verdienmodel.
Persoonlijke smaak
Waar wij ons met plezier druk om maken is de klant te adviseren in de keuze van de juiste stof, gelet op toekomstig gebruik, het biesje, de kleur van de poten, de juiste vulling van een goed gevuld sierkussen etc. In ons atelier en in onze showrooms laten we een mooi product zien en mooi naar onze persoonlijke smaak. Smaak is persoonlijk. Maar alles wat ik in onze showroom heb staan zou ik ook voor mijn eigen woning willen aanschaffen. Zowel qua comfort als kleurencombinatie. Dat is ook ons uitgangspunt bij het maken van een nieuwe collectie banken/fauteuils. Daar komt geen data-analyse aan te pas. Misschien niet handig voor de business en het verdienmodel maar wel zo natuurlijk.
In het echt is alles mooier!
Natuurlijk moeten wij ons bedrijf flink promoten om zichtbaar te blijven in het online ”geweld” en dat doen we vooral offline via advertenties in de Volkskrant, Het Parool en FD Persoonlijk. Online zijn we zichtbaar met onze website, via facebook en instagram. Ondanks de perfecte foto´s van onze ”huisfotograaf” Gert Jan Hermus uit Sneek zien onze banken, fauteuils, kussens en stoffen (met vleug en al) er in het echt veel mooier uit. Dat horen we eigenlijk dagelijks. In het echt kun je ook proef zitten en het zitcomfort ervaren. Zit je iets te laag? Dan kijken we of de zithoogte eenvoudig is aan te passen, zonder meerkosten.
Kortom
Bekijk en ontdek online onze collecties banken/fauteuils/stoffen en breng daarna een bezoek aan ons atelier in Sneek of één van onze showrooms in Alkmaar, Amsterdam en Rotterdam. In het echt is alles echt mooier!
Je bent van harte welkom!
Walter Wuis /Eigenaar/stijlmaker
Dutch Seating Company/ 28 september 2024
Hiernaast een aantal foto´s van de prachtige en exclusieve stof Bardiglio emerald van Designers Guild. Ondanks de prima fotografie is dit een mooi voorbeeld waarbij de stof en de fauteuil in het echt er veel mooier uitzien.
Bekijk hier de adressen en openingstijden van onze showrooms en atelier.
TIP: Interesse in fotografie? Bezoek hier de website van Gert Jan Hermus