20 professionals
Het is waarschijnlijk moeilijk voor te stellen dat ca. 20 professionals zich bezig hebben gehouden met de ontwikkeling van onze eerste outdoor bank, de Casablanca! Toch is het zo. Als eigenaar van Dutch Seating Company ben ik dan ook ontzettend trots om met al deze mensen te mogen werken. Vol passie hebben we een unieke, kleurrijke en comfortabele Casablanca outdoor bank gemaakt! Dutch Design! Het fundament van de bank is gemaakt van Iroko hardhout. Voor de zit- en rugkussens hebben wij een stof Jacquard laten weven in Italië, een super stof, kleurrijk, voelt heerlijk aan en een lichtechtheid van 8 op een schaal van 1-8! De wijze waarop deze stof is ontwikkeld is een bijzonder verhaal.
De kleurrijke stof maakt de buitenbank uniek!
Voor onze “normale” Casablanca bank laten wij diverse kleurrijke en unieke stoffen weven in België. Dat maakt onze meubels en merk ook herkenbaar. Kleurrijk, eclectisch en “afwijkend”. Dezelfde dessins wilde ik persé gebruiken voor onze outdoor-Casablanca bank. Daar is echter een andere stofkwaliteit nodig, een buitenstof-kwaliteit. De weverij in België maakt geen outdoorstoffen maar hielp ons wel met het ontwikkelen van een stof in dezelfde Oosterse sfeer, teamwork in optima forma! We hebben nu een unieke en kleurrijke stof voor onze buitenbank. Deze stof wordt nu worlwide voor ons exclusief in Italië gemaakt! Het unieke dessin van de stof versterkt de look van de bank, het was voor mij een absolute must om deze stof zo te ontwikkelen. Nergens ter wereld vind je een buitenstof die hierop lijkt!
Outdoor-buitentuin-buiten loungebank Casablanca!
Het idee-ontwikkel-productieproces is afgerond, er staat echt een pracht van een bank. En dan…de harde realiteit. Hoe verkoop je nu de Casablanca Outdoor-bank waar nog nooit iemand van heeft gehoord? Binnen het team van 20 professionals is er ook een SEO-specialist. Een tekstschrijver die de juiste woorden weet te vinden om zo goed mogelijk gevonden te worden via google. Mooi om te zien hoe deze SEO-specilaist ons helpt met het promoten van de outdoor-buitenbank. Of is het een tuinbank? Buiten loungebank? Buiten-comfortabele kleurrijke buitenbank? We zijn hem bijzonder dankbaar. Het werkt echt. En toch kan ik het niet laten om “gewoon” te adverteren in mijn favoriete Volkskrant. Op de vrijdag in de krant of op de zaterdag in het magazine. Lekker wakker worden met de fysieke krant. Waarschijnlijk “old school” maar nog steeds superleuk om je product in print te zien! En ook dat werkt…zegt het voort?!
Tot de volgende blog,
Walter Wuis
eigenaar/ontwerper
Dutch Seating Company
09/04/2017